|
www.Dreamcollies.nl Alles over collies
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Sandor Pup
Geregistreerd op: 31-7-2007 Berichten: 45 Woonplaats: Zuidwolde (Dr.)
|
Geplaatst: wo apr 23, 2008 9:46 pm Onderwerp: Akita's heropvoeding vervolg |
|
|
Hallo allemaal,
Het heeft even geduurd maar nu even weer een stukje over Akita.
Afgelopen zaterdag hebben wij examen gedaan zonder dat wij dit wisten. Volgens mij ging het niet zo goed ze was weer zeer actief met de andere honden bezig zodat ze geen aandacht voor mij had. Ze trok heel veel maar toch zijn wij geslaagd omdat op de zaterdag het een gevorderd groep en de oefeningen die voor de beginners gelden hebben wij goed gedaan. Omdat ik een paar lessen moest inhalen mochten wij dat in de gevorderde groep doen omdat Akita best wel goed naar mij luistert. Alleen andere honden daar blijft ze gefixeerd op. Niet op iedere hond of het nou een reu of een teef is maakt haar niets uit. Volgens onze cursusleidster zal dat gedrag ook niet meer overgaan omdat ze toch wel dominant is. De Berner Senner is ook weer terug omdat mijn zoon moest verhuizen en zijn kamer te klein is om de hond te houden en hij nu middenin de stad Groningen zit kan dit echt niet. Maar voor mij is dit wel een hele last extra vanwege het gewicht van deze drie honden dat houd ik niet met wandelen als we een andere hond tegenkomen. en het oefenen met Akita gaat nu ook moeilijker omdat Kai ook in de gaten heeft dat Akita steeds wat lekkers krijgt als beloning. Ik heb het idee dat ze daarom toch weer feller is gaan reageren naar andere honden toe. Ik ga toch proberen om door te gaan met de cursus in de hoop dat het toch wat beter gaat worden. Nou dit was het wel weer voor nu.
De groetjes aan iedereen en tot de volgende keer |
|
| Naar boven |
|
 |
Sandor Pup
|
Geplaatst: di jun 03, 2008 5:57 pm Onderwerp: Hallo allemaal |
|
|
Hallo Hallo,
Is daar nog iemand volgensmij is iedereen in een verlate winterslaap of zo. Er zit niemand meer op de site, wat is er toch aan de hand. Nou ik doe maar weer eens een verslag van mijn honden.
Ben de afgelopen 5 weken met de Berner Senner hond naar de cursus geweest. Eigenlijk hoeft hij niet want hij luistert wel goed en is zeer braaf naar andere honden maar het was voor mij een hele verademing omdat ik de andere honden nu eens niet in de gaten moest houden. Want wanneer een hond op Kai af kwam draaide Kai zijn kop weg zodat de andere hond ontmoetigd werd zo ze hem met rust lieten. Dat was voor mij zeer aangenaam vanwege het gedrag van Akita. Zij is afgelopen zaterdag weer mee geweest, naar andere honden blijft ze uithalen maar het luisteren naar mij gaat wel beter ze kent al verschillende commando's waaronder de gewone zoals zit, af, blijf en volg. Maar ze kan ook voor, voet, naar plaats, afliggen uit zicht, hoe ze zich moet gedragen op een terrasje, voer op de grond weigeren dat kost wel moeite maar als ik eh zeg pakt ze het niet. Dus het gaat eigenlijk best wel goed alleen naar andere honden kan nog veel beter. Ik heb nu nog 5 lessen tot het examen dat moet wel lukken denk ik. Hoe gaat het met jouw Christine en je honden heb ook lang niets van jouw gelezen. Gaat het wel goed?
Groetjes
Marijke |
|
| Naar boven |
|
 |
Christine Modje
|
Geplaatst: do jun 12, 2008 12:10 pm Onderwerp: Eindelijk ben ik er ook weer! |
|
|
Hoi hoi Marijke,
Fijn dat het toch ietjes beter gaat met Akita, maar wel jammer dat ze toch nog blijft uithalen naar andere honden. Ik heb dat soms ook met mijn Layca. Ik denk dat ze dan gewoon bang is voor die andere hond en dan is haar hevige blaffen haar methode. Aanval is de beste verdediging. Ze bijt niet hoor, maar ze gaat heel overdreven blaffen en dat heeft ze gelukkig niet naar alle honden! Maar het is soms wel erg lastig. We proberen dat gedrag gewoon maar te negeren.
Verder is het hartstikke goed met alle drie mijn kanjers. Layok gaat ook heel goed, maar gaat een beetje puberen en heeft dan haar oortjes weleens op slot zitten, dus luisteren ho maar! Maar ze is verschrikkelijk lief.
Het is inderdaad erg rustig op het forum, maar ik denk dat alle nieuwe eigenaren van mijn pupjes het te druk hebben met de opvoeding ervan.
Met mij gaat het ook goed hoor, maar ik heb het wel erg druk gekregen.
Ik weet niet of ik je al verteld heb dat ik af en toe een paard en drie pony's verzorg. Daarbij ben ik ook weer op paardrijden gegaan....na 40 jaar!!!! Ik heb nu 9 lessen gehad en het bevalt mij prima. Ik moest wel een beetje over een bepaalde angst heen komen, want zo'n paard is toch wel heel erg groot, hihihi. Het gaat steeds beter en ik heb ook al lekkere buitenritjes gemaakt. Elke vrijdag heb ik een half uurtje privéles. En als ik mij weer wat vrijer op het paard voel en het wat beter onder controle heb, ga ik weer groepslessen volgen. Toch heb ik al aardig wat complimentjes gekregen en dat moedigt mij wel aan.
Ik zit dit berichtje nu te schrijven op een computer van iemand anders, want mijn computer ligt er helemaal uit, ook mijn telefoon. Ik heb Orange al gebeld, maar dat schiet niet erg op. Ze zeggen dat ze ermee bezig zijn en dat moet ik dan maar afwachten. Het is wel heel erg lastig, want ik ben helemaal niet meer bereikbaar en ik kan ook niemand meer bellen. Nou ja, ff geduld hebben.
Alles verder goed met jou? Gaat het lopen al weer wat beter?
Nou meis, ik hoop gauw weer van je te horen en als ik kan zal ik je zo spoedig mogelijk weer schrijven.
Lieve groetjes van Christine.  |
|
| Naar boven |
|
 |
Sandor Pup
|
Geplaatst: wo aug 06, 2008 4:20 pm Onderwerp: Zeer stil |
|
|
Hallo allemaal,
Het is al weer een hele tijd stil op deze site heeft iedereen het nu te druk of is iedereen nog op vakantie. Hoe gaat het met de puppen van iedereen. Chrustine hoe gaat het met jou al lang niets meer gehoord van je is alles goed en met de beesten ook. Hoop je gauw weer eens te spreken.
Groetjes
Marijke |
|
| Naar boven |
|
 |
Christine Modje
|
Geplaatst: za aug 09, 2008 10:02 pm Onderwerp: stil op de site!!!! |
|
|
Hoi Marijke,
Alles goed met jou? Fijn om weer even van je te horen! Alles goed met het dierenspul?
Ja, het is erg stil op de site! Langzamerhand heeft iedereen zijn draai met hun hondje gevonden, denk ik, en dan........
Maar hier bij mij is alles goed hoor. Heel druk gehad en ook wat vervelende dingetjes met mijn schouder, maar het gaat weer steeds beter.
Met de pony's en het paard van een vriendin van mij heb ik het ook af en toe erg druk, maar wel hééél erg leuk. De paardrijlessen gaan geweldig!! Ik geniet ervan! Ik wil nog steeds erg graag eens bij je langskomen om die kanjers van je te kunnen ontmoeten. Telkens als ik langs Zuidwolde rijd, denk ik aan je, maar ik weet niet waar je precies woont, anders was ik er allang geweest om kennis met jullie te maken. Maar het komt er zeker een keertje van!
Met de honden gaat het geweldig. Met zijn drietjes kunnen ze aardig donderjagen. Layokje is alweer 10 maanden en ik wacht nog steeds op de eerste loopsheid. Ze is een schatje en komt steeds meer los. Met Layca en Lucky gaat het ook erg goed. Misschien mag Layca bij de eerstvolgende keer dat ze loops is nog een nestje krijgen, maar.....daar moet ik nog even over denken en zeker over wat er daarna gaat gebeuren, want ze is nu 5 jaar en ik wil ook niet dat ze op te hoge leeftijd nog jongen krijgt. Maar ach, ik heb nog even de tijd om na te denken.
Nou, ik stop er voor nu weer eventjes mee.
Lieve groetjes van Christine |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|